اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ سیاه مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد که جز مرغ های تزیینی به شمار می اید . بهترین گزینه برای تولید تخم خوراکی و نطزفه دار میباشد . برای اطلاعات کامل در مورد نژاد مرندی از وب سایت تخصصی مرغ مرندی دیدن کنید .

www.morqmarandi.com

15 کاربرد جالب شانه تخم مرغ

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ب.ظ

۱۵ کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ

۱۵ کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ موضوع این نوشتار است . بعد از خواندن این نوشتار و آشنا شدن با این ۱۵ کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ  دیگر دل تان نمی خواهد پوسته و شانه تخم مرغ را دور بریزید.

۱۵ کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ

تخم مرغ در آشپزخانه‌های امروزی، تخم‌مرغ یک عضو اصلی است. می‌توانیم آن‌ را به شیوه‌های مختلف برای صبحانه بپزیم، می‌توانیم آن‌ را آب‌پز کنیم، یا به غذاهای پختنی اضافه‌ کنیم؛ در واقع تخم‌مرغ برای بسیاری از دستورهای غذایی ضروری است. بدون تردید کاربردهای زیادی برای تخم‌مرغ وجود دارد، اما چه کسی می‌گوید که این کاربردها تنها محدود به زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ می‌شود؟ در واقع، چه کسی می‌گوید که این کاربردهای باید محدود به قسمت خوراکی تخم‌مرغ باشد؟

190
شاید بدتان نیاید قبل از این‌که تمام پوست تخم‌مرغ‌های‌تان را دور بیندازید، نگاهی به این مقاله داشته باشید. به نظر می‌رسد که کاربرد تخم‌مرغ به کارهای مربوط به آشپزی محدود نمی‌شود. در حقیقت، چندین روش شگفت‌آور برای استفاده از پوسته‌ی تخم‌مرغ وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها زندگی روزمره‌تان را بهبود دهید. در راس آنها باید بگوییم که شانه‌هایی که تخم‌مرغ در آن قرار داده می‌شود نیز بسیار مفید است.

دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما این یک موضوع واقعا ساده و جالب است. پوسته‌ی تخم‌مرغ از کربنات کلسیم تشکیل شده‌است. مواد تشکیل‌دهنده‌ی معدنی آن‌ یک دلیل اصلی است برای این‌که می‌توان آن‌ را گذشته از پخت و پز در بسیاری از جنبه‌های زندگی نیز استفاده کرد. ترفندهای طبیعی زیر، راه‌های فوق‌العاده‌ای برای یک زندگی کارآمد و تبدیل شدن به بخشی از مادر طبیعت با مفاهیم کاستن (کم کردن خرید چیزهایی که نهایتا به سطل طباله می‌پیوندند- مترجم)، استفاده‌ی مجدد و بازیافت هستند. در ادامه ۱۵ کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ آمده است :

۹ کاربرد برای پوسته تخم مرغ :

با پوست تخم‌مرغ شروع می‌کنیم. احتمالا لازم به گفتن نیست که قبل از استفاده از هر یک از این ترفندها، باید پوسته‌ها را با آب گرم شستشو بدهید و بهتر است آنها را به مدت چند دقیقه بجوشانید تا از شر پاتوژن‌ها خلاص شوید.

کمپوست (کود) – پوسته‌ی تخم‌مرغ به راحتی شکسته می‌شود و برای درست کردن تل‌های کمپوست ایده‌آل است. غلظت بالای مواد معدنی آن، سلامت و قوت فوق‌العاده‌ای به خاک اضافه می‌کند. در واقع پوسته‌ی تخم‌مرغ برای درست کردن یک کمپوست واقعا موثر، عالی است.

مطلب مرتبط: ۷ فایده تخم مرغ که نمی دانستید

کنترل آفات – آفات در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، اما آنها در از بین بردن کار سخت باغبان عملکرد مشابهی دارند. قطعاتی از پوسته‌ی تخم‌مرغ را بشکنید و آنها را در اطراف باغچه‌تان پراکنده کنید تا بدون نیاز به استفاده از آفت‌کش‌های سمی، بید حلزونی و کرم‌های زیر خاکزی را از باغچه‌تان دور کنید.

گچ‌های رنگی – این مورد یک کار هنری بسیار سرگرم‌کننده و آسان است و درست کردن آن با بچه‌ها بسیار جالب است. ابتدا پوسته‌های تخم‌مرغ را به صورت پودر دربیاورید و یک قاشق چای‌خوری آرد و به همین میزان آب گرم را در یک فنجان خوب مخلوط کنید. پوسته‌ی تخم‌مرغ را به خمیر حاصل شده اضافه کنید و خوب مخلوط‌شان کنید. در این مرحله می‌توانید رنگ غذا اضافه کنید و یا اجازه بدهید که گچ سفید بماند. هنگامی که همه‌ی مواد را به خوبی مخلوط کردید، ترکیب را به شکل چوب رول کنید و آن را در یک حوله‌ی کاغذ بپیچید. اجازه دهید که حدود سه روز بماند تا خشک شود. به این ترتیب شما یک تکه گچ درست و حسابی خواهید داشت.

سفیدکننده‌ی لباس‌ها – برای این ترفند کوچک و جالب بایدپوسته‌های شکسته‌ی تخم‌مرغ را با برش‌های لیمو در یک کیسه‌ی توری کوچک مخلوط کنید. هنگامی که کیسه را در ماشین لباسشویی همراه با لباس‌های‌تان قرار بدهید، کمک می‌کند که سفیدی لباس‌های‌تان حفظ شود و مانع از این می‌شود که لباس‌های‌تان خاکستری شوند.

قهوه‌ای با طعم بی‌نظیر – آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که یک جرعه از قهوه‌تان را بنوشید فقط برای این‌که مطمئن شوید که باقی آن هم طعمی ناخوشایند و تلخ دارد؟ با قرار دادن یک پوسته‌ی تخم‌مرغ در فیلتر قهوه‌، دیگر قهوه‌تان jآن طعم تلخ گزنده را نخواهد داشت و در عین حال عطر و طعم آن نیز دستخوش تغییر نخواهد شد. توصیه می‌شود که حدودا از یک پوسته‌ی تخم‌مرغ برای هر چهار تا پنج فنجان قهوه استفاده کنید.

تمیز‌کننده‌ی لوله‌ی تخلیه‌ی سینک ظرفشویی– معمولا قرار گرفتن زائدات حاصل از مواد غذایی در لوله‌ی تخلیه‌ی سینک و کیپ شدن آن یک کابوس است، اما با پوسته‌ی تخم‌مرغ داستان کاملا فرق می‌کند. پوسته‌ها تکه‌های بزرگ زائدات مواد غذایی را جذب می‌کنند و در طول زمان آنها را تجزیه می‌کنند. قطعات پوسته‌ی تخم‌مرغ به مرور کوچک‌تر می‌شوند، از طریق لوله‌ها عبور می‌کنند و آنها را تمیز می‌کنند.

مکمل کلسیم – بسیاری از مردم از پودر پوسته‌ی تخم‌مرغ برای اضافه کردن چندین هزار میلی‌گرم کلسیم به مصرف روزانه‌شان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید پوسته‌ها را آبکشی کنید، آنها را در یک قابلمه آب بجوشانید، در یک کاغذ روغنی آنها را پخش کنید و در فر دمای ۲۰۰ درجه به مدت حدود ده دقیقه بگذارید، و در نهایت پوسته‌ها را در دستگاه پودرکننده‌ی قهوه‌ یا دستگاه‌های مشابه آسیاب کنید. برای این‌که کلسیم بدن‌تان را به روش سالمی افزایش بدهید، می‌توانید این پودر را به طور روزانه با آب مصرف کنید. برای دریافت بهینه‌ی مزایای آن میزان مصرف باید محدود به حدودا یک قاشق چای‌خوری در روز باشد. برخی از افراد نیز پوسته‌ی تخم‌مرغ را برای حدود شش هفته در سرکه می‌گذارند تا حل شود. نتیجه یک سرکه سالم سرشار از کلسیم خواهد بود.

ماسک صورت – وقتی که شما پوسته‌ی تخم‌مرغ دارید، هیچ نیاز به درمان‌های گران چشمه‌های آبگرم نیست. پوسته‌ی پودرشده‌ی تخم‌مرغ را با سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کنید، خمیر به‌دست آمده یک ماسک سفت‌کننده‌ی عالی است که مزایای فوق‌العاده‌ی آرایشی نیز دارد.

خارش پوست – اگر شما پوسته‌ی تخم‌مرغ را همان‌طوری که در بالا گفته شده در سرکه سیب حل کنید، یک داروی ضد خارش خواهید داشت. استفاده از این مخلوط روی پوست‌تان می‌تواند به تسکین احساس سوزش یا خارش کمک کند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته ضروری که هنگام خرید خانه باید در نظر داشت

۶ کاربرد شانه تخم مرغ :

گلدانی برای گیاهان کوچک – اگر شما به نگهداری گیاهان کوچک مانند گل‌ها علاقمند هستید، شانه‌ی تخم‌مرغ یک راه عالی و کارآمد برای پا گرفتن گیاه‌ شما است. نگران نباشید، خیلی ساده هر بخش را با کود پر کنید و بذر را در آن بکارید. به این ترتیب یک عالمه گیاه کوچک دارید که به شکل منظمی در مراحل اولیه‌ی زندگی‌شان سازمان یافته‌اند.

هنرهای دستی – مردم به شیوه‌های بی‌شماری از شانه‌های تخم‌مرغ برای درست کردن کارهای دستی استفاده می‌کنند.

آنها به وسایل تزئینی کریسمس، چراغ‌های داخل اتاق، و حلقه‌های گل کریسمس تبدیل شده‌اند. کافیست کمی تخیل داشته باشید تا بتوانید هر چیزی درست کنید!

پالت رنگ – این یکی ضمیمه‌ای است برای ایده‌ی هنرهای دستی! شما می‌توانید شانه‌های تخم‌مرغ را به عنوان پالت رنگ استفاده کنید. آنها به راحتی تمام رنگ‌ها را درست در کنار یکدیگر نگه می‌دارند.

مواد آتش‌زا – با مخلوط کردن موم و خاک اره در شانه‌های کوچک تخم‌مرغ می‌توانید یک دوجین مواد آتش‌زا درست کنید که به طور شگفت‌آوری به درد بخور هستند. این آتش‌زاها فوق‌العاده است برای کسانی که عاشق بیرون زدن و آتش روشن کردن هستند؛ به این ترتیب دردسری بابت پا گرفتن آتش نخواهند داشت.

منقله – چرا شانه‌ی تخم‌مرغ را تبدیل به یک صفحه‌ی بازی همیشگی نکنیم؟ صفحه‌ی منقله ۱۲ فرورفتگی کوچک دارد، بنابراین تمام کاری که باید انجام بدهید این است که یک نگهدارنده‌ی کوچک (شاید تکه‌ی دیگری از شانه‌ی تخم‌مرغ) در دو طرف شانه قرار بدهید، به این ترتیب شما یک صفحه‌ی بازی خواهید داشت. هر ماده‌ی کوچکی که در حفره‌ها جا می‌شوند را به عنوان مهره‌های بازی استفاده کنید (چیزهایی مثل لوبیا، آدامس یا مهره‌های دست‌بند و گردن‌بند).

نظم‌دهنده‌ی اشیاء – کارتن‌ها می‌توانند برای هر نوع سرگرمی و یا کاری که قطعات کوچک زیادی دارد، مفید باشند. برخی از نجاران آنها را برای سازماندهی پیچ‌ها استفاده می‌کنند در حالی که افراد هنرمند مهره‌هایی که برای ساخت دستبند هستند را در آنها نگهداری می‌کنند.
آیا شما کاربردهای دیگری برای کارتن یا پوسته‌ی تخم‌مرغ دارید؟ حتما با ما در میان بگذارید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۱
مهدی عبدالاه نژاد

15 کاربرد شانه تخم مرغ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


  • وب ایران سافت
  • کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
    فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر