اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ سیاه مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد که جز مرغ های تزیینی به شمار می اید . بهترین گزینه برای تولید تخم خوراکی و نطزفه دار میباشد . برای اطلاعات کامل در مورد نژاد مرندی از وب سایت تخصصی مرغ مرندی دیدن کنید .

www.morqmarandi.com

اموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰ ق.ظ

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی 

 

 

وسایل مورد نیاز=1-دماسنج 2-دیمر 3-لامپ 4-کارتن 

5-ظرف آب 6-تخم مرغ(حتما نطفه دار باشد)

مهم ترین جزء این دستگاه کارتن است که میتوانید آن را از مغازه ها نیز تهیه کنید. من در تصویر زیر به شما خواهم گفت که ابعاد کارتن چقدر در چقدر باشد لطفا به تصویر زیر دقت فرمایید.((ابعاد دلخواد))


دماسنج:

بعد از تهیه ی کارتن باید دماسنج را تهیه کنید که آن را فقط از داروخانه ها باید تهیه کنید چون مطمئن تر است دقت داشته باشید دماسنج خیلی خیلی ساده باشد و نکته ی دیگر این که حتما باید الکلی باشد چون جیوه ای دیده نمیشود. 

لامپ:

بعد از دماسنج میرسد نوبت به لامپ لامپی که من میگویم مخصوص این کارتن است اگر ابعاد کارتنتان اینقدر است برای این کارتن لامپ 60 مناسب است توجه داشته باشید که لامپتان باید  حتما حبابی باشد یا خورشیدی چون لامپ های حبابی گرمای خیلی  زیادی میدهند. 

دیمر:

 دیمر وسیله ای است که نور لامپ را کم و زیاد میکند و در نتیجه زمانی که دیدید دما از حد استاندارد گذشته است با دیمر نور لامپ را کم میکنیم و در نتیجه دما نیز پایین میاید.دیمر خیلی مهم است اگر نباشد احتمال در آمدن جوجه ها از تخم 10درصد است.توجه داشته باشید که اشتباه وصل کردن دیمر باعث سوختن دیمر میشود پس اگه بلد نیستید بعد از خرید به فروشنده بگویید روش نصب آن را به شما یاد دهد. 

بعد از معرفی وسایل میرسیم به بخش اصلی.پس از جمع آوری وسایل اینک باید تمام کارتن را ببندیم و سپس در کوچکی در آن ایجاد کنیم دیگر نه آنقدر کوچک" بعد از ایجاد در باید اطراف کارتن چند سوراخ کوچک بزنید تا جوجه درون تخم نفس بکشد و یک نکته یک سوراخ درست رو به روی دماسنج بزنید تا هروقت خواستید دما را نگاه کنید و تا مجبور نشوید در را باز و بسته کنید زیرا دما بالا و پایین میشود با این کار با یک تیر دو نشان زده اید 

 

بعد از آن مقداری کاه را ته کارتن میریزیم و هموار میکنیم و سپس دماسنج را دقیق در جایی که میخواهید تخم ها را بگذارید قرار دهید . پس از آن مقداری آب درون ظرف ریخته(ظرف نازک  پلاستیکی) و زیر لامپ قرار دهید چون آب تبخیر شود ورطوبت درون کارتن لازم استوگرنه شدت گرمای لامپ مایع درون تخم را تبخیر میکند و نطفه میمیرد و هم جوجه نمیتواند در روز های آخر پوست تخم را بشکند.  


 

 

 

بعد این که دیمر را وصل کردید دقت فرمایید لامپ را هم که وصل کردید لامپ را باید درون کارتن به صورت آویزان قرار دهید مثل سقف اتاق توجه داشته باشید که لامپ را وسط کارتن از سقف آویزان نکنید اگر به تخم ها نزدیک باشد نطفه ها آسیب میبینند.

 تهیه ی تخم نطفه دار:

 تهیه تخم نطفه دار خیلی ساده است اگه خودتون مرغ  و  خروس  دارید چه بهتر و اگر ندارید به روستا های اطراف شهرتون بروید و از آن ها تخم هایی خریداری کنید تو یخچال نبوده باشند و حتما خروس کنار مرغشون بوده باشه وگرنه نطفه ندارن.  نوع تخم مهم نیس فقط مهم این است که تخم نطفه دار باشد.   

 

پس از آن که تخم ها را تهیه کردید حتما روی آن ها یک ضربدر بزنید.این کار صد در صد اجباریست بعد دلیلش را به شما خواهم گفت 

  

 

بعد از نصب لامپ و دیمر لامپ را روشن کنید و در کارتن را ببندید بعد از نیم ساعت به کارتنتان سر بزنید و دما را ببینید هر گاه دیدید که دما   37 درجه است دستگاه آماده است چون دمای لازم برای تخم ها 37 درجه است و اگر دیدید از 37 یا 38 بالاتر است نور لامپ را با دیمر کم کنید و اگر دیدید از 36 پایین تر است نور لامپ را یکم  با دیمر زیاد کنیدبعد از این که دما ثابت شد تخم ها را مانند شکل زیر قرار دهید.  

  

 بعد از اینکه تخم ها را قرار دادید در را ببندید حالا اینک شما باید هر 6 ساعت در روز تا روز 21 تخم ها را بچرخانید حالا دلیل اینکه چرا باید رو تخم ها ضربدر بزنیم را خواهم گفت زیرا هر 6 ساعت خواستیم تخم ها را بچرخانیم بفهمیم که دفعه قبل رو به کدام طرف بوده مانند شکل زیر آن ها را بچرخانید.  

  

 دیگر همه چی تمام شد حالا باید صبر کنید تا 21 روز بعد تا جوجه ها از تخم بیرون بیایند. 

 

 

دیدن نطفه ی در حال جوجه شدن درون تخم   

شما میتوانید بعد از 4 روز جوجه یتان را که در حال شکل گیری است را ببینید این هم طریقه رشد جنین. 


 

 

 روش دیدن درون تخم 

 

اگر میخواهید درون تخمتان را ببینید چراغ ها را خاموش کنید و تخم را از توی دستگاه در آورید و روی چراغ قوه ی تان قرار دهید حالا چراغ قوه را روشن کنید و فقط به یک طرف تخم نور بیندازید حال میبینید که رگ های قرمز رنگی درون تخم دیده میشود راستی اینم بگم که فقط تخم های سفید بعد از روز 4م درونشان دیده میشود تخم های محلی یا قهوه ای بعد از روز7  

 

 

مدت روز در آمدن انواع جوجه های پرنده گان از تخم 

 

مرغ=21روز             دما=37الی38 

اردک=28روز           دما=37الی38  

بوقلمون=28روز      دما=37الی38

بلدرچین=16روز      دما=37الی38 

شتر مرغ=42روز     دما=36/3

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۲
مهدی عبدالاه نژاد

اموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


  • وب ایران سافت
  • کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
    فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر