اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد

اطلاعات کامل در مورد مرغ سیاه مرندی

مرغ سیاه مرندی یکی از بهترین مرغ های تخم گزار ایران میباشد که جز مرغ های تزیینی به شمار می اید . بهترین گزینه برای تولید تخم خوراکی و نطزفه دار میباشد . برای اطلاعات کامل در مورد نژاد مرندی از وب سایت تخصصی مرغ مرندی دیدن کنید .

www.morqmarandi.com

نکات مهم در در هنگام تهیه و مصرف جیره غذایی طیور

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ب.ظ

نکات  مهم در  جیره غذایی طیور

1-     ذرت منبع اصلی تامین انرژی طیور میباشد . این ماده پر انرژی و قابل هضم است و منبع خوبی از نظر ویتامین آ برای جوجه محسوب میگردد . با انبار کردن بیش از حد ذرت و نگه داری آن به مدت طولانی در انبار در حدود 30% از منبع ویتامینی ذرت کاهش مییابد .نگهداری  و انبار نمودن ذرت از سایر دانه های غلات مشکل تر میباشد . زیرا زود مورد حمله قارچ ها واقع میشود . به این دلیل باید از ذرت خشک بدون رطوبت استفاده نمود .

2-     کنجاله سویا حاوی 42- 46 درصد پروتئین بوده و از لحاظ منبع پروتئین گیاهی بسیار غنی میباشد .

3-     دانه گندم یکی از غلات پر انرژی بوده و پروتین آن از ذرت بیشتر و انرژی آن کمتر است .و دارای فیبر کم میباشد .

4-     ملاس از نظر انرژی غنی است و در مسمومیت و جلوگیری از یبوست و دفع بیشتر مدفوع و ادرار از آن استفاده میشود .

5-     کنجاله تخم پنبه دارای مقدار زیادی گوسیپول میباشد که این ماده برای جوجه های گوشتی سمی و خطرناک محسوب میشود . لذا مصرف آن در جیره گوشتی توصیه نمیشود .

6-     پودر ماهی سرشار از پروتئین و اسید های امینه میباشد . پودر ماهی نباید بیش از 5 درصد نمک و 8 درصد چربی داشته باشد چرا که باعث ایجاد مسمومیت در گله خواهد شد .


7-     پودر گوشت دارای مقدار زیادی کلسیم و فسفر میباشد . اگر تهیه آن بهداشتی و خوب نباشد و یا در نگهداری آن دقت نشود باعث ایجاد مسمومیت شدید در طیور خواهد شد .

8-     میزان پروتئین بالانس شده در جیره مورد استفاده باید به حدی باشد که سبب خرابی بستر و دفع نیتروژن اضافی نگردد . با استفاده از اسید های امینه ضروری به صورت مصنوعی در جیره میتوان سطح پروتئین را بهتر کنترل نمود .

9-     اندازه ذرات و اجزای مورد استفاده در دان باید با توجه سن چثه جوجه تنظیم گردد . توجه به این نکته ضروری است که بطور کلی پرندگان دانه خوار هستند و حتی المقدور باید با توجه به نیاز جوجه از استفاده از دان کاملا آردی و پودر شده خودداری نمود . چرا که باعث بالا رفتن ضریب تبدیل غذایی و افزایش پرت دان و کاهش بهره وری واحد مرغداری میگردد 




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۲
مهدی عبدالاه نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


  • وب ایران سافت
  • کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
    فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر